Tuesday, June 9, 2009

khidmat masyarakat UPSI di kg aur

lama tak jumpa dan mendengar berita

kadang kala terbayang gelagat lucu kawan kawan semasa kuliah, kadang kala terdengar ketawa kita beramai ramai bila da sesuatu yang melucukan dalam kelas...ingat tak lagiaku teringat ketika dr khuan bercerita...pasal kreativiti...

saya kan cikgu pandai masak...no problem..tetapi bila pasal menghidang, saya betul betul tak kisah, tak kreatif...saya angkat dengan periok periok sekali letak atas meja...mak saya kata...heii...mana boleh hidnag makan macam tu....aiya....saya betul tak kreatif ma...pasal hidang masakan ni....

tiba tiba ada satu suara...its ok for me dr.....

terus dr khuan menjerit...apa cikgu....?...

its ok for me...tak pandai hidang pun tak apa....

alamakk....kita lambat jumpalah cikgu..

hahahahahahahaha seluruh kelas ketawa...itulah dr khuan, pandai berhibur sambil mengajar dan kita dan kelas terus ceria dengan pelbagai lucu dan peristiwa. pernah juga satu ketika...dalam kelas ketika semua kawan tengah tension belajar dan mengingat fakta, [maklumlah pentium three kata hj nazimuddin ] tiba tiba, muncul seorang kawan dengan pertanyaan yang melucukan dan kita ketawa beramai ramai...semua itu sudah berlalu dan berlalu dibawa masa dan kita kini berada di perlembahan masing masing..ada dikaki gunung kinabalu, ada di danau, ada di pulau dan ada juga dikota raya...

untuk pengetahuan....tidak lama lagi, Falkulti Perniagaan dan Ekonomi dibawah pimpinan dekan kesayangan kita akan mengadakan khidmat masyarakat di kg aur ..tempat aku..tak silap pada pertengahan bulan Julai. Aku sedang menanti surat dari mereka...Hari Jumaat masuk dan kembali pada hari Ahad. 3 hari dua malam...30 mahasiswa UPSI dan pensyarah serta dekan dr norlia akan ke sini, bermalam dan memberikan khidmat masyarakat di sini....para mahasiswa akan diagihkan kepada ayah angkat masing masing.... duduk merasai kehidupan orang kampung, membersihkan kuburan, boating di sungai aur, buat persembahan dan motivasi dengan murid murid sekolahku...mula pada hari jumaat, solat jumaat, kemudian taklimat ringkas...agihan mahasiswa kepada ayah angkat masing masing..oleh YB DUN Ibam, petangnya gotong royong membersihkan masjid...makan malam di kantin sekolah...selepas solat magrib dan isya...persembahan kebudayaan dari murid skka kepada kakak angkat dan abang angkat masing masing...esok lepas sarapan..mereka ada gotong royong membersihkan tanah perkuburuan dan motivasi murid tahun 6, makan tengahari dan berehat bersama keluarga angkat...petang mereka akan naik bot di sungai aur...mencari pengalaman dan sukaneka bersama orang kampung....malamnya ada persembahan sewang dari masy orang asli...dan rehat...esok semua peserta berkemas dan mendengar ucapan dari YB Ahli Parlimen atau PPD Rompin menutup acara khidmat masyarakat mereka...

aku menjemput semua kawan kawan datang ke sekolah aku...jom sama sama kita raikan pensyarah fpe upsi yang datang ke sekolah aku...join dan enjoy bersama mereka, sembang dan kita macam reunion kat sini...aku akan sediakan ayam hutan, daging landak, kalau ada rezeki, rusa dan udang galah...untuk habuan kita bersama....

kalau memerlukan hotel..sila hubungi aku dengan segera..untuk aku bookingkan di muadzam shah...kalau tak kita ramai ramai lepak kat sekolah...salam

seronok jugak...buat keramaian sekali sekala..kan, mana yang dekat macam ani, yati, leman, ayah pin, ajiz songkok, nuar, tang, shahrin, sopi, awal, yati dll datanglah...kita raikan sama sama, mana yang jauh...tak perlah aku faham kenapa...

11 comments:

suliana sulaiman said...

waa..daging landak cikgu..nampak mcm sedap

kembara kelana said...

pn suliana, kalau nak rasa...jom join, kalau kat tanjung malim mana nak dapat tuuu...dagingnya mulus dan kemas..masak rendang tuu..

Pendidikan Khas SK Parit Pinang Seribu, Muar said...

eh sof aku teruja ler pulak nak join sama, nt confirmkan tarikhnya, mane tahu kot aku boleh dtg....

aku nak makan apa erk? daging lelabi takde ke sof? hahaha.... labi labi!

kembara kelana said...

ok aku akan beritau kkau memang kena datang sop

yusofsipan said...

sof kau kena dapatkan jugak daging landak tu, aku rasa pn suliana tu ngidam kot, hehehe

nafa said...

Sop bestnya. kalau kena tarikhnya aku pun teringin nak join. kita reunion.. kepada kawan-kawan yang free pada tarikh yang dimaksudkan marilah kita gi tempat Usop.. boleh makan daging rusa dan udang galah segar..

kembara kelana said...

jadikan reunion ppgb 5 group a dan b..kita jumpa pensyarah upsi dan dr norliah memang nak jumpa kita semua... jomm ke kg aur...

ani said...

eeee.. seronoknya! Rindu nak jumpa kawan-kawan. Nanti beritahu tarikhnya...

kembara kelana said...

ok, setakat ni.. ani, nafsiah, usop sipan...ada tanda positif..mana yati, shahrin, sopi dll...nanti dah confirm aku akan call...dan email atau krimkan tentatif program

serisuryati said...

lama nya aku tak dengar berita dari kau sop....besar rupanya agenda kau ni....murni benar hasrat itu.. aku tetap sokong usaha kau adakan khidmat masyarakat itu. Aku akan cuba hadir kalau tiada halangan...boleh aku menyanyi-nyanyi di samping temui rakan taulan.

HalipahAziz said...

aku teruja nak join,tapi sek aku pd 29 dan 30 berkampung 33 org dr KPM unit Pen.Khas ,bermalam di asrama ,memantau Kedap dan P&P murid sekku. Aduh mcam2 nak kena buat, salam buat dr norlia dan yg lain2,ape nak buat tak ade rezeki....

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY