Saturday, January 8, 2011

Hotel Muslim

Aku meneruskan perjuanganku disem 2/masters/Pengurusan Pendidikan/UPSI. Aku membawa keretaku dan sampai di Kompleks Proton City dan terdengkut dengkut menuju ke PC1, Prof Dr Omar telah memulakan Pengajarannya 15 minit. Aku kini disahkan mengidap penmyakit radang tumit. Tumit kaki kananku terasa amat sakit sekali...dan kekadang aku terpaksa bertongkat untuk kemana mana, terutama bila bangun tidur.

Selpas itu aku terus berkejar mengisi perutku yang lapar sebab aku masih belum makan tengahari sehingga jam 5.30 petang. Aku makan di Aman Gado Gado dan aku makan gado gado dengan lahapnya, Kemudian aku ke hotel muslim menunaikan solat dan kemudian terus ke kedai komputer untuk installs SPSS versi 17 untuk kuliah esok.

Selepas solat magrib dan isya secara jamak aku ke PC14 untuk kelas Dr Jamal dan berakhir pada pukul 11 malam, aku port dengan kumpulan aku berbincang mengenai tajuk Globalisasi dan Implikasi pada pendidikan yang akan di bentang pada 14 jan depan, Jam 12 15 aku ke restoren sebab Che Hassan mengajak aku minum air dan bersembang.

Selepas sejam aku berundur dan menuju ke hotel muslim, dan disana sudah ada 12 perjuang yang sudah bergelimpangan di lantai melepaskan penat. Aku berkemas, dan menulis tugasan dalamlaptop dan menulis blog yang telah lama aku tinggalkan. Namun demi kawan kawan aku kirimkan juga tulisan ini. Hotel Muslim ini banyak memberikan manafaat pada UPSI dan disinilah pelajar masters menumpang tidur. Hotel Muslim tetap akan aku kenang seumur hidupku...Surau Lama UPSI

Esok kuliah SPSS bersama Prof Hariri dan kalau ada rezeki Kuliah POP dengan En Ibrahim Tamby Chek. Jam 2 petang aku akan pulang kerumah dan mengurus anak anak pula dirumah.

Kalau takut pada rintangan jangan bicara tentang perjuangan. Ketika kawan kawan dalam zon selesa aku pulak dalam zon siksa...dan semoga aku diberikan kekuatan dalam fisabilillah ini. Amin

7 comments:

nafa said...

Hotel Muslim?? Kat mana ya?? Rupa-rupanya 'surau hijau'..kat situ dulu waktu peksa, sebelum atau selepas solat, sempat baca atau bincang spot2 soalan. huh, tension betul kalau dikenang2 saat itu..syabas sop, teruskan perjuangan sahabatku!

chehassan said...

Mengapai impian dan menunjah nolstagia. Itulah saya dan Usop hari ini. Berbicara bersama dan selang-seli lontaran idea anak2 muda rakan sekualiah, rasanya, kumpulan kita dulu terlalu empuh dengan pelbagai kerenah dan kematangan pengalaman. Apapun di mana sahabat semua, saya dan usop berjuang bagi pihak anda semua. Syabas Sop.

Faris said...

Selamat berjuang rakan2 kumpulan A. Saya dah nak hampir ke garisan penamat. Teruskan semangat juang tanpa mengenal jerit payah kerana dalam menuntut ilmu tiada mendatangkan kerugian.Go go go go ...... Sop dan Che Hassan.

ani said...

Kawan-kawan yang sambung belajar adalah mereka yang hebat. Sanggup menghadapi cabaran. Walau apa pun Sop jagalah kesihatan tu. Perjuangan masih jauh lagi...

Anonymous said...

I salute your semangat. Keep it up.

gooooo said...

anda semua hebat...kita ibarat pendaki gunung.kami ni dah mengalah di check poit awal. anda pejuang krn masih teruskan pendakian.kejayaan anda kejayaan kami juga.

kembara kelana said...

terima kasih hasse, faris, ani, anony dan goooo....ramai lagi yang belajar ..tengku, hassan embong, shelley dan shima...sekarang dah ada abu dll...yang terhenti sejenak...pun masih belajar...tetapi belajar secara tidak formal...kita adalah dalil ilmu Allah...salam

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY