Tuesday, December 27, 2011

Perkembangan terkini


Mawi dan Tengku


aku. meng cun dan cooling down, chong

aku bersama tengku semasa rombongan ke KT


Kenangan semasa belajar PJK dgn En Omar


Adakah ex PPLD yang belajar mendapat 3 tahun 41?
Adakah fast track utk Guru Besar utk ke 44 masih on?
Adakah kita akan mendapat kenaikan pangkat itu?
Apakah yang dikata PEST yang menggantikan PTK itu?
Mampukah kita meneruskan sisa sisa usia kita utk terus bekerja hingga 60?
Apa lagi tekanan yang dihadapi di Sekolah menjelang 2012?

Seribu satu soalan sileh berganti dalam fikiran aku? Aku merenung dan tertanya semua persoalan itu semasa aku kesaorangan, memandu menuju ke Putra Jaya.

Mulai tahun 2012 juga aku tidak lagi berada di sekolah, Kini aku berada di KPM, ada kawan kawan sudah tahu ada juga belum tahu...Sejak aku berada di KPM, aku tidak pernah rasa bangga diri dan memprojek diri aku...aku ini hebat dan sebagainya, kalau ada kawan kawan berkata begitu, aku terima saja keikhlasan mereka. Itu dah rezeki dan suratan. Mulai tahun 2012 juga aku akan berpeluang melawat seluruh tanahair kita dalam menjalankan tugasku sebagai Penolong Pengarah. Aku terima seadanya dan aku seperti biasa akan enjoy dimana saja aku berada.

Aku mencari keseronokan kerja dan bukan glamour atau populariti, aku tidak mengejar elaun amhupun pangkat. Pada aku semua itu akan datang selepas kita memberikan komitmen pada kerja dan niat dnegan ikhlas...kenaikan pangkat adalah anugerah rezeki dari tuhan bukan dari manusia. Apa guna pangkat dan darjat jika, hidup dibenci orang dan sentiasa mendengki orang lain, hidup penuh kegelapan hati dan kegelapan silaturahim...aku mahu aman dan gembira sambil bekerja. walaupun kekadang teringat ingat keseronokan bekerja di sekolah, namun kepelbagaian pengalaman dan tempat kerja yang aku perolehi ini adalah aset yang amat berharga.

Kini aku juga akan tamat semester 3 pengajian sarjana aku di UPSI, kali ini 3 paper yang aku ambil ada final dan masuk periksa...manalah ada masa nak baca buku, macam biasa aku tetap yakin dalam menjawab semua soalan...sebab aku cuma nak pangkat B saja, lulus sudah memadai, kalau dapat A tu satu bonus. Mulai tahun depan, kalau ada letter ofer dari mana mana, kita boleh bergerak dan pindah tanpa lagi perlu mendapatkan pelepasan dengan izin dari KPM. Mulai tahun depan juga JPA akan menyemak pemberian elaun, manalah tahu ada Univerisiti offer kerja pada aku tahun depan..atau kerajaan beri elaun kepada pemegang masters..kan dah untung tu...jomlah belajar...never said too late...masters lebih senang dari first degree...

oklah dah panjang aku berceloteh, semabg lagi nanti pada masa akan datang, sesiapa nak menulis di blog ini sila hantar email kat aku di waibim@gmail.com aku akan invite sebagai penulis atau author di blog ini.

8 comments:

Anonymous said...

Didn't know cikgu dah berhijrah ke KPM. Tahniah...one more step towards a fruitful contribution for the nation. I miss all of you...suka tengok photo2 terkini yang saya jumpa from time to time... Ini pun saya cari benda lain tadi but ternampak this post...Good luck, always make us proud...
Norlia Norwani
UPSI

Anonymous said...

tAHNIAH, SOP ROMPIN

Anonymous said...

Tahniah and happy new year!!!!

kembara kelana said...

terima kasih doc norlia, kerana membaca blog kami ni,..nilah satu tempat pertemuan maya antara kami dgn yang lain, rasa bangga kalau pensyarah upsi yang baca...kalau ada apa apa yang saya boleh bantu, hubungi saya di KPM, kita bincang dan minum minum kat putra jaya...saya di t4 blok e2m bahgian peng sekolah harian...thanks juga pada kawan kawan..semua SELAMAT TAHUN BARU

Myhas said...

Tahniah Sop,
Semoga post yang dikurniakan pada Yusof akan memberi manfaat kepada insan-insan lain. Selamat Tahun Baru. Terima kasih kerana sudi menghubungi saya.

kembara kelana said...

terima kasih kak....bila masuk upsi terkonang maso lalu kak

ani said...

kau memang suka cari adventure baru...so tahniahlah. All the best from me...aku dah jadi tok wan..pencen tetap 56....cukuplah setakat tu..itupun kalau dipanjangkan umor. Tak nak menyusahkan orang lain dalam mencari rezeki..tak bleh nak bagi komitmen pada kerja sebab dah berusia tapi gaji nak pulak!!!

Anonymous said...

tahniah yusof, kau jadi penolong pengarah,penolong yang jenis apa tu?lain kali bolehlah minta tolong jika perlu. selamat menjalani tugas baru. Low yang sudah lepas keluar dari pulau ketam

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY