Thursday, June 12, 2008

telah kembali bertugas

salam sejahtera
aku selamat sampai ke kuala rompin jam 7.30 petang...kira kira 7 jam perjalanan..memang penat dan boring...sampai saja dirumah...dunia dan persepsi terus berubah. Dari dunia student kepada dunia seorang suami dan bapa, esoknya aku dipanggil ke pejabat PPD ...nampaknya orang rompin dah tak sabar sabar nak jumpa dan bermanja dengan aku...biasalah...aku layari kehidupan seadanya.

sepanjang fasa 7, nampaknya kita hadapi pelbagai masalah juga, pertama kelas kita DKC, tidak selesa dan terganggu, aircondnya tak berfungsi dan pintu belakang terkopak, cahaya masuk mengganggu LCD yang dipancarkan...kita pindah sementara di DKI kemudian kita pindah pula di DKG..alhamdulillah en harun di PTPM banyak membantu, Dr Khuan juga.

kemudian tugasan kumpulan nampaknya masih ada yang tertangguh..ini disebabkan sebenarnya sikap kita sendiri.kita meng intensifkan moof intensif, dengan alasan nak balik kampung....oklah tu, betul jugak, balik kampung penting tetapi dengan balik kampung kita tidak dapat bersama secara berkumpulan, contact hour kita menjadi sendikit, maka tulah sebab kerja kumpulan kita tertangguh...maka yang belum siap tu, tanggunglah sendiri...aku macam biasalah balik dua minggu sekali. maklumlah orang lain money no problem aku pulak problem no money

fasa depan harap semua membawa baju batik dan kod ( blazer ) Ada sesi bergambar dan makan malam ...nampaklah seragam sedikit. mana yang tak bawak tu memang tak sehati sejiwalah... maka ambillah tindakan yang melambangkan keperibadian anda....akhirnya selamat kembali bertugas dan buat projek, jangan manipulasi kuasa sah anda, jangan arah cikgu untuk projek anda, memang anda tak dipenjarakan tetapi anda telah melanggar etika dalam hati anda

salam

3 comments:

yusofsipan said...

Sof, biarlah aku menjadi pengunjung setia blog kau ni. Kecian pun ada bila tengok entri kau tak de pun member yg respon. Member kau tu sibuk sgt ke malas nak jengah blog kau ni? Ke kau tak kempen suruh diorang berblog? Takpe la sof kalau diorang taknak berblog asal jgn jadi goblog sudah ler... tapi semua pandai kan, belajar sampai ke universiti walaupun dah lanjut usia....

Sejak berada di kampung, aku masih masih mencari rentak sof. Dua tiga hari ni aku masih memanjakan diri, relax dan relax dan relax. Kat rumah mertua pun lepas subuh aku tidor sampai jam 10, pastu mak mertua yg buatkan sarapan, hehehe, amacam, manja tak? Ke mengada2 dan tak sedar diri? Mungkin jugak....

Tadi pagi aku dah ke sekolah, hantar anak aku utk kelas IT, kelab komputer sekolah. Aku pun layan ler blog dan cuba juga cari bahan utk projek 3. Aku ingat aku akan buat tajuk penyeliaan jugak. Pensyarah penyelia dah beri tugasan dan perlu dihantar waktu kita datang utk fasa 8 nanti. Ok ler tu, tugasan tu jadi macam satu ikatan yg memaksa kami utk menyiapakan sebahagian drp projek 3tu.

Ok sof, kita jumpa lagi dan kalau berkesempatan, aku tetap akan meninggalkan komen dalam setiap entri kau di blog ini.

wassalam.

kembara kelana said...

terima kasih sop

yusofsipan said...

sof, sejak tgh mlm td aku telah berkira2 utk tukar tajuk kajian tindakan. Dalam 2/3 hari ni, melalui pengamatan aku, ada masalah la kalau nak teruskan dgn tajuk penyeliaan tu atau tajuk sistem fail... Buat masa ini, situasi dan kondisi di sekolah kelihatannya tidak banyak menyebelahi aku. Aku bercadang nak buat kajian dlm bidang pengurusan panitia matapelajaran, fokus kepada memperkasa pengurusan & pentadbiran panitia matapelajaramn di sekolah. Apa pendapat kau? Boleh ke?

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY