Monday, June 9, 2008

sebuah sketsa fasa 7


assalammualaikum
semoga semua kekawan sehat dan gembira...dua minggu tak ada internet di kolej amat menyiksa bathin para blogger dan peminat internet..termasuk aku. aduan telah dibuat bukan setakad ke unit ict tapi hingga ke pengethuan naib canselor (kebetulan bersembang dengan dia pada beberapa ari lalu) namun hingga kita nak balik ni, kemudahan itu masih tak dapat digunakan. Inilah menyebabkan blog ni tak dapat di update kan..maaflah

pertama
ingin saya nyatakan saya berterima kasih atas undian yang diberikan kepada saya untuk terus menjadi ketua kumpulan. saya membuat keputusan agar tiada sekatan dibuat..kita bebas pilih siapa saja yang kita suka dan etikanya itulah yang terbaik..kalau saya hendak dominankan sesaorang atau buat sesuatu untuk mempromosi sesaorang calun, tentu saja saya ada kesempatan dan mereka apa apa saja yang bukan bukan asalkan niat saya tercapai...namun saya tidak berbuat begitu sebab saya berpegang kepada etika. Niat yang tak elok , atau hendak mengenakan sesaorang atau cuba menyelamatkan sesaorang ...semuanya itu akan diketahui oleh tuhan juga...pada saya...ok jer sebab saya memandang kerja sebagai ketua ini biasa jer...tak ada yang luar biasa...atau macamana...kalau dah suratan tuan tuan memilih orang lain saya senang hati sangat sangat...kalau tuan tuan terus memilih saya saya terima dengan alhamdulillah jugak sebab tidak ada satupun gerak dan geri didunia ini hanya dengan izin Allah...cuma harapan saya ..berikanlah kerjasama yang erat seperti selalu dan kita akhiri fasa 8 kita dengan harmoni

kedua
keputusan periksa dan surat panggilan akan diusahakan pada hari rabu..harap berjaya, kalau tak tunggu surat dari upsi dan result akan dapat pada fasa 8...nak buat macamana, bah akademik menganaktirikan kita, kita ni tak ada makna pada mereka, kita ni macam bukan pelajar upsi..kita program menumpang..jadi inilah akibatnya...saya dah jumpa dr khuan 2 kali, pendaftar 3 kali untuk hal itu...so saya dah buat sesuatu..tapi keupayaan saya ada batasan dan hingga batasan itu saya terpaksa mematikan langkah
harap sabar

ketiga
tadi dah periksa POP, saya kecundang kerana memang lemah dalam akaun, semua tugasan telah saya hantar kepada en ibrahim dan kepada kumpulan yang belum hantar sila masukkan kedalam peageon hole en ibrahim dan sms kepadanya..
esok peperiksaan peng penyeliaan dan lusa kita akan akhiri dengan kaunseling...
selamat berjaya dan jumpa lagi pada 6 julai nanti

akhir kata
salam hormat kepada semua kawan kawan dari kumpulan a dan b, khas untuk cikgu yusof sipan
dari kump b yang selalu membaca blog ini, terima kasih banyak dan kaulah sahabat aku yang berbudi luhur dan baik hati...ingat sop kita sekampung untuk itu aku masukkan gambar kau dalam blog aku untuk tatapan dunia....aku tau tempat kau cakap tu, jangan marah sop

3 comments:

yusofsipan said...

sof, nape kau tayangkan gambar aku yg tak hensem tu, nanti ramai kalu yg berminat kat aku, sapa yg susah? kau jugak yg susah sbb orang tak minat kat kau lagi tapi beralih kat aku, hehehe

tahniah sof kerana terpilih lagi sebagai penghulu. kau memang layak dan kau pun memang sukarela utk berkhidmat, kalau aku memang tak sanggup, malas nak melayan karenah yang pelbagai. harpan aku semoga niat ikhlas kau tu difahami kekawan dan diterima Allah sebagai amal bakti. dan pesan aku, terimalah hakikat bahawa sesuatu yg kita anggap dan yakin baik bukan semestilah boleh diterima orang lain dan lagi kita tidak mampu untuk memuaskan hati semua orang. buatlah apa sahaja keputusan dan tindakan selagi kau berasa yakin yang kau berada di atas landasan yang betul. eh... aku ni macam beri nasihat lak kau, bukan niat aku begitu sof, aku hanya sekadar menunaikan tanggungjawab aku sebagai kawan kau, jangan marah dan berkecil hati ye! moga persahabatan kekal selamanya, amin.

selamat maju jaya! (dunia dan akhirat)

Anonymous said...

...sesuatu yg kita anggap dan yakin baik bukan semestilah boleh diterima orang lain dan lagi kita tidak mampu untuk memuaskan hati semua orang. buatlah apa sahaja keputusan dan tindakan selagi kau berasa yakin yang kau berada di atas landasan yang betul... aku kan ingat nasihat kau sop. kita satu sekolah, satu kampung dan satu universiti lagi...sapalah lagi yabng dapat lawan martabat kau disisi aku...tak ade sop cuma kau tu mengada ngada sikit bila dengan orang perempuan ...aku tak. itu je beza...memang orang perempuan suka lelaki lembut, senyum dan baik hati terlajak macam kau tu...aku tak pelah...asalkan aku steady dan sederhana sudahlah...hahahahaa jangan marah sop

yusofsipan said...

aku rasa dan nampak kau pun apa kurangnye dari segi mengada2 kat pompuan. Kau asyik mencari peluang utk sentiasa dpt bersama2 dgn mana2pompuan, hingga pensyarah pun kau nak ngurat. Kau memang tersangat memerlukan pompuan dan tak boleh hidup tanpanya. Kat rumah memang ler isteri kau ada tapi kat luar, contohnya kat upsi, wah bukan main lentuk dan lengguk kau. Kalau pompuan telefon, nada suara pun siap bertukar dan terus setuju jer tanpa banyak soal...

Mungkin kita ada persamaan sof, tapi perbezaan ketara tetap ada kerana aku adalah aku..... hehehe

Hidup Yusof!!!!!!

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY