Monday, September 29, 2008

selamat hari raya aidil fitri

assalammualaikum dan salam sejahtera
saya dengan ini menyusun jari sepuluh memohon ampun dan maf pada segala kesalahan saya zahir dan bathin, minta hala makan dan minum dan semoga semua berada di dalam kesejahteraan dan saya sekeluarga mengucapkan selamat hari raya aidil fitri kepada semua kawan kawan dan semua pensyarah UPSI dan Pensyarah IAB.

Panjang umur kita jumpa lagi.

Salam untuk semua
Yusof Mohamad
Kembara Kelana
Usop Rompin
waibi m

19 comments:

Anonymous said...

Salam sejahtera, apa khabar semua ? Saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua rakan dan pensyarah-pensyarah UPSI dan IAB yang beragama Islam. Semoga tuan-tuan dan puan-puan bersama seisi keluarga sentiasa sihat dan bahagia.

Salam dari kfchan
PPBG Kohort 5.
29.09.2008.

Anonymous said...

selamat hari raya aidilfitri to all!
mohon maaf zahir dan batin!!

Anonymous said...

sop, selamat hari raya aidilfitri! enjoy urself!!

yusofsipan said...

sof, Selamat Hari Raya Aidil Fitri, maaf zahir bathin, moga bahagia dan gembira bersama keluarga.


Kullu a'am wa antum bikhair.

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua kawan-kawan, waktu perayaan ini control your makanan, maklumlah usia dah meningkat, harap semua sihat-sihat belaka. Low Pulau Ketam.

Anonymous said...

Assalamualaikum Yusof

Terlebih dahulu Selamat Hari Raya diucapkan kepada semua rakan2 di kumpulan A. Semoga Hari Raya tahun ini memberi kegembiraan dan keberkatan kepada kita semua. Saya mengambil kesempatan untuk memohon maaf zahir batin kepada semua rakan2 kumpulan A jika ada kesilapan dan kekasaran bahasa sepanjang masa kita bersama sejak di IAB sehingga tamat di UPSI.

Tentang hajat Yusof nak tutup blog ini diharap tidak dilaksanakan. Walau apa pun teruskan blog ini jika ia bermanfaat. Jika tidak berupaya mempertahankan blog ini, terus aje ke blog kumpulan B untuk terus memberikan sumbangan dan komen. Jika ada entri baru yang nak dimasukkan, just email kepada saya di afarisj@yahoo.com

Terima kasih.

Anonymous said...

Assalamualaikum untuk semua rakan-rakan.
Selamat hari raya untuk semua dan maaf zahir dan bathin dari saya sekeluarga. Kenangan menyambut hari raya dikolej za'ba masih kekal dalam ingatan.Terasa sayu kerana rindu pada gelak tawa dan gurau senda rakan-rakan.Masa di upsi ramai yang mengatakan saya seorang yang serius. Sebenarnya bagi housemate saya sahaja yang tahu, saya ni tak serius pun. Cuma dalam kelas agak pemalu kot.Saya rasa rendah diri sebenarnya. Ramai rakan-rakan yang lain hebat-hebat belaka jadi malu nak lepas laku. Anyway, I really miss all of you exspecially my house mate, kak zu, kak asmah, kak halipah, mala dan yati. All the best to you and hope to hear from you through this blog.

Anonymous said...

sop,sop.
nah kau lihat.aku dah katakan,mesti ada blogger lain yg respon.

aku ingin mengambil kesempatan nie untuk memohon maaf dari kump kau kalau ada yang tersilap makan ,minum atau terkasar bahasa.

izinkan aku berPANTUN MAAF.

salahkah kalau ibu dodoikan,
sang anak diatas pangkuan,
salah & silap aku lakukan,
ampun maaf aku pohonkan.

badang kuat btubuh sasa,
mcabar dia eloklah bjaga,
tsilap kata tsasar bahasa,
kesalahan aku maafkan jua.

bulan mengambang bintang bkelipan,
pungguk merindui amat merawan,
andai menyinggung jua melukakan,
ku pohon maaf darimu kawan.

cekap bsenjata datuk pang5,
gagah,berani jua pkasa,
andai dikau tak dpt terima,
mohon dimaaf segala dosa.

ditepi pantai berenang2,
tebarkan jala dapat gelama,
jgn disebut jgn dikenang,
lupakan saja sengketa lama.

puteri bsiram ditepi perigi,
mcedok air bhati2,
izinkan aku blalu pergi,
jgn ada dendam dihati.

sof aku setuju sangat dgn cadangan faris tu.

Anonymous said...

ani oh ani
i miss u
selamat hari raya pada ani sekeluarga.....smlm (ahad) takde rezki nak jumpa sebab i dah nak bertolak nak anta anak ke asrama SMART. kalau tidak boleh singgah rumah makan kuih raya biskut glamour i iaitu Seri Dahlia. permintaan biskut ini terlalu tinggi...I hanya buat selepas siap Projek 3. Ani... i terasa rasa nak pergi UPSI lagi sebab tahun lepas seminggu immediately after hari raya kita masuk fasa berapa entah tak ingat. masa tu penuh kuih raya atas meja. Kalaulah ketika ini Zubaidah, halipah, Hasmah dan Mala juga sama2 respon di sini dapat juga perkhabaran dari mereka.
Yusof pun senyap jer tak muncul2 lepas raya... Ko buat serunding lg ke sop?
Anyway Ani.....hope to see u again ...kalau kebetulan ke Kuantan lg call i dan bawa pendrive...ambil gambar2 masa jamuan akhir dulu..
Bye

Anonymous said...

Assamulaikum Usop and semua kawan-kawan PPGB Kohort 5( Kump A n B). Apa khabar semua?.Saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan maaf zahir untuk semua. Semua kita semua sentiasa sihat dan bahagia.

Untuk semua rakan-rakan Kump A...I really miss u all esp. gelagat kita semua dalam kuliah. I rindu Che Hassan dengan trade marknye 'Sekolah Terbuka'..mawi dengan gelak ketawanya..and of coz yati yang begitu baik hati tumpangkan saya dengan keretanya sepanjang pengajian kat UPSI...usop yang banyak memudahkan urusan kami (sabahan) apabila kami minta bantuan...semua geng dari terengganu..tengku, hassan, dan raseli.. you all being so nice..

Usop...ini satu amaran!!! jangan sekali-kali bercita-cita nak tutup blog ini...hehehe.. tapi i serius ni....recently kan kita semua sibuk dengan projek 3 dan lepas tu sampai pula bulan ramadhan..tu sebabnya semua senyap je..sekarang ini dah relak sikit..tengok tu ramai dah yang respon...blog ni adalah penghubung kita semua..

Salam dari saya untuk semua....

Anonymous said...

Assalamualaikum untuk semua kenalan.
Happynya hari ni bila dapat maklum balas dari yati and of course from dayang.So nice to hear from both of you.Niat nak pergi rumah yati tak kesampaian. Anyway next time bila I ke Ktn, I call tapi mesti buat kuih tu tak kira raya dah habis pun.
Raya tahun ni kuih tak banyak sebab sibuk jahit langsir. Maklumlah dah 3 tahun mesin jahit tak berusik. So lepas habis belajar I sambung semula hobi yang tertinggal. Jadi raya ni langsir barulah. 3 tahun tak tukar langsir. So anak-anak happy bila mak mula menjahit semula.Anak perempuan beli kain tiga pasang suruh mak jahit tapi hanya sempat jahit sepasang je.Sibuk pulak kerja sekolah. Anyway hari Ahad ni I buat jamuan hari raya, lepas zohorlah. So mana-mana yang sudi jemputlah kerumah. Terutama usop sekeluarga. Kalau tak datang memang tak patut. I miss all of you.

Anonymous said...

aku sokong supaya blog ini tidak ditutup!!!

Anonymous said...

siti dayang...
why so quiet? Busy?
Lepas raya ni i pegi spa...manja2kan badan ler....sauna and massage
lega...
dyg apa kaba
mesti seronok anak2 semua balik berhari raya
tak dtg Kuantan? Adik Ros dah bersalin ke? Datanglah sini
Buah naga pun tengah lebat..
Nice to hear from u thru this blog

Anonymous said...

ani,
tq atas jemputan jamuan hari raya
setakat ini dah 4 undangan rumah terbuka utk hari ahad jer
Sabtu pun ada...
Insyaallah jika diizinkan Tuhan...
Selamat Berhari Raya
Diba dan Aisyah tolong mak cuci pinggan tau!

Anonymous said...

Thanks Ti for the reply.
I rindu nak dengar berita dari housemate kita tu.Kak asmah ada juga kirim berita tapi yang lain tu tak dengar cerita.Terutama kat utara tu senyap dan sepi.hari Ahad ni sudikanlah datang ke rompin. I naknya tenguk gambar masa dinner tu. Satu pun tak ada. So if you out there has the pictures please email them to me (anisazili@yahoo.com) I really need them for sweet rememberance.

Anonymous said...

kau tengok sop, dah ramai yg respon.itulah kau mudah beranggapan blog nie tak dapat sambutan. mereka sibuk lah dgn projek 3, ramadan dan syawal lagi.

sabor2 lah sop.

Anonymous said...

Salam untuk semua....Untuk usop..tkasih kerana teruskan blog ini..terubat rindu I kat u all bila baca coretan dalam blog ini. Untuk ani...I dah dapat bayangkan betapa cantiknya rumah ani dengan langsir baru dan siap dengan renovation..ani i miss ur mee kari...Ti... aku bukan senyap sebarang senyap tau..I sibuklah urus adik lelaki I kahwin...hari raya kedua bernikah dirmh pengantin ppuan and esoknya makan belanja kat rumah kami dikundasang...aku kan anak sulong ppuan so peranan sangat penting..
tapi yang paling cantik anak-anak semua balik and kami siap dengan pakaian sedondon..

Ti...ani..u tau masa puasa i turun 2 kg tau tapi minggu ini asyik dijemput beraya je..badan dah naik 3kg lah..bayangkan lah badan aku yang tak cukup tinggi ni..hodohnya.hehehe..

Bye for today...I MISS YOU ALL

Rakan-rakan Kump A yang lain.....pls say something on this blog..really miss u all...I doakan semua sihat ye..

Anonymous said...

aku sungguh kecewa..masa di UPSI, kumpulan kita mantap 53 orang tapi bila dah tamat belajar...senyap sepi....tidak hargai pun usaha usop yg dah buat blog ini untuk saling menghubungi
aku tak faham
takkanlah terlalu sibuk
langsung tak akses internet
atau masih tak gheti nak buka alamat blog ni
atau masih tak reti nak komen
aku sedih asik org yg sama jer online ke blog ni...
wahai kawan-kawan yg lain
sesibuk macamana sekalipun kita
jgnlah sampai terputus silaturrahim
dah lah langsung tak sms
macam batu jatuh ke lubuk
sepi
senyap
bungkam
tak ingat kawan
sedih sungguh
sampai Kumpulan B perlekehkan blog
Kumpulan A
kerana kurang respon
bengang juga
Wahai teman-teman kumpulan A...mana Ahmad? mana Ah Kow? Mana Ramasamy?
Kita akan bertemu kembali di bulan Mac 2009 di hari Konvo.
Ketika itu usah kau cari aku lagi
Aku kecewa kalian tak hargai blog yg dibina oleh penghulu kita
Salam hormat buat semua....

Anonymous said...

formula one, memang ada seorang dua drp kumpulan B yg sentuh dlm komennya mengenai blog kumpualan A tapi aku rasa bukan niat mereka nak perlekeh.... Mereka sebenarnya memberi motivasi dan peringatan kepada sesama member kumpualn B supaya sentiasa berhubung terutama di dlm blog dan jangan sampai jadi seperti blog kumpulan A yg bercadang untuk ditutup kerana kurang respon. Ini bukan perlekehkan? Kalau 'terperlekeh' pun, aku mewakili kumpulan B menyusun jari nan sepuluh memohon kemaafan..... raya pun masih ada lagi... kullu 'am wa antum bikhair!

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY