Saturday, January 31, 2009

Tahniah Usop

Wpun tak rasmi lagi, tapi saya tahu dan sangat yakin Usop akan jadi GB. Dari mula saya kenal kawan kita ni, dia antara pilihan tertinggi bagi saya mampu jagi GB yang hebat. 2 tawaran serentak, jarang berlaku kepada orang lain. Maknanya begitulah hebatnya usop rompin ni. Dari sembang-sembang dengan saya dia akan memilih jadi GB di SK Juara, pulau Tioman. Tergambar di minda saya bagaimana sek di Tioman ni kerana saya pernah sampai di SK Mukut. Dengan deruan ombak laut Cina Selatan dan pantai yang cantik, kita akan ada kawan yang boleh bawa kita berkunjung ke pulau Tioman nanti. Tahniah sekali lagi Sop, berkat usaha dan sentiasa di dalam persekitaran rakan-rakan (maksud saya network) peluang dan rezeki akhirnya tiba jua.

Usop yang saya kenal, anda adalah seorang yang sangat hebat dalam banyak perkara. Saya yakin rakan-rakan setuju dengan saya. Justeru, usop, jadilah GB yang baik dan hebat. Kita bersama-sama bangunkan pendidikan negara yang sedang dilanda banyak krisis ini. Harapan saya kumpulan kita dan kumpulan yang lain yang dilatih sebagai pemimpin pendidikan negara, antara orang-orang hebat yang menjadi wira pendidik. Selamat maju jaya.

12 comments:

WR said...

:) Hebat dan sesekali kuat menyakat! Tahniah cikgu usop. Saya pernah bekerja di bawah seorang penolong kanan yang pada hari2 biasa nampak mesra dan kelakar. tapi ade hari dia naik angin sampai satu sekolah terkedu dek ketegasannya....

kembara kelana said...

terima kasih wan
tak boleh nak kata apa. aku tengah set up pemikiran, emosi dan fizikal ni. PPD dah briefing apa misi yang aku perlu lakukan.
next week aku berlepas. doakan aku

kembara kelana said...

hassan
tinggi sangat kaulambong aku tu..nanti aku akan jadi terpesona pulak..aku biasa jer san..mu lagi hebat san..steady san steady

Anonymous said...

Sop, setinggi tahniah dari aku.
Moga kenaikan pangkat kau ini akan membuatkan kau lebih bersemangat bekerja dan berbakti kepada mereka yang memerlukan. Pesan aku bila menggapai gemerlapan bintang di langit usah lupa kehijauan rumput di bumi.Moga berjaya

Anonymous said...

Tahniah Sop, aku bangga dengan kau. Sememangnya kau layak menjadi GB. Semoga sekolah baru kau akan cemerlang di bawah kepimpinanmu. Pelantikanmu menjadi kebanggaan buat kumpulan kita. Bagi yang belum ada rezeki untuk merasa DGA 34..termasuk akulah.. sabor ajelah..entah-entah sampai pencen kot jadi penolong kanan..

Anonymous said...

Setinggi tahniah,usop. rupa-rupanya kita sama saja jadi gb di pulau! Moga kau jadi guru besar cemerlang, I hope will get good news from you next year, GURU BESAR CEMERLANG! Low

kembara kelana said...

seri
kau cenderawasih aku cuma akar
low
sama sama lah kita membangunkan insan dipulau bersama hj azmi dll
tulis, - doest, cakap - talkest fikir - thinkest [ semua nya penting belaka ] yang penting seimbang tu...
jumpa nanti 16 di upsi

Anonymous said...

eh kau jadi pilih ke pulau ke sof? rupa2nya panggilan pulau tu lebih kuat ye....mana2 ler sof, asalkan kau bahagia dan dpt menjlnkan tugas dgn baik. sekali lagi aku ucapkan tahniah! kalau kau tak bwk anak2 dan isteri, kau jgn nakal2 kat sana....ada kesempatan nt aku dtg ler ziarah kau!

Anonymous said...

Rasanya dah ucapkan tahniah atas perlantikan GB tu tapi macam tak ade pulak.... Anyway tahniah sekali lagi. You will be the best GB and I'm sure a lot of inovasion will take place in your school.Kalau mabuk naik bot jangan lupa duduk atas surat khabar cina. Tu petua kot.... dengar orang kata macam tu....for sure you tak mabuk punya cuma jangan mabuk tenguk orang pulau...

Anonymous said...

Tahniah Sop. Aku tumpang gembira dengan rezeki yang Allah beri pada kau. Selamat maju jaya.

Anonymous said...

Tahniah sop! Selain daripada memberi perkhidmatan yang cemerlang demi membangun sekolah pulau, dapat juga u mancing setiap petang hingga ke larut malamlah.

kunan said...

TAHNIAH dan SELAMAT MENJALANKAN TUGAS. Bersabar dengan segala dugaan. Kadang-kadang jelous juga tengok kawan-kawan dapat jadi GB, dapat jadi orang NO 1 kat sekolah.

Mungkin Ayahku tak sempat memegang jawatan GB kat Teganu kerana ramai sangat senarai menunggu. Dulu, ketika Dato' Razali ada boleh juga menumpang kasih. Tapi, manalah tahu Tuhan tentukan di sebaliknya. Ya lah! Sebenarnya Ayahku taklah berminat sangat nak jadi GB kerana bertugas kat IPGM KDRI (Institut Pendidikan Guru Malaysia, Kampus Dato' Razali Iamail) dah memadai. -+ setahun lagi kita sama-sama dapat DG41 kemudian masing-masing akan berjuang pula untuk dapat tempat yang lebih tinggi. Walau apa pun kita tetap berusaha untuk mencapai kedudukan yang lebih baik, sebelum pencen.

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY