Friday, November 20, 2009

setulus ingatan 3 : Rohani Abd Ghani

Ani..begitulah panggilannya...rumahnya dengan rumah aku tidak jauh dalam jarak 6-7km gitu. Berasal dari muar, senyum dan masam boleh di buat sekali gus...ingatannya kuat , cepat belajar, berfikiran lurus dan tak suka belok belok. jujur dan tenang dalam menghadapi masalah.

Pernah ditawar menjadi GB satu masa lalu..tak silap tahun 2004 tetapi terpaksa menolak kerana sedang menjaga ibunya yang sakit...Kawan rapatnya masa IAB ialah Yati kemudian group dia orang ialah Hasmah, Halipah dll....Suaminya juga kawan baik aku dan motivator di daerah rompin ni..antara orang yang dah sampai rumah ani di rompin ni ialah seperi kunan, mawi, dollah, martivi, vinie, ct dayang dan sebagainya... [ ani lagi taulah bab ni...]

Masa periksa result dia berderet dapat A..maka ramai yang mengelar dia ani...budak pandai. Pada aku sama je..cuma dia memang rajin baca buku dan tak suka buang masa..fokusnya lebih padu semasa kuliah....jangan usik sangat ani ni sebab dia sensitif dan mudah memendam rasa. Lastly kalau ke rompin jangan lupa call ani..sebab dia memang seattle down di rompin...dah ada rumah dan tanah di sini...semua ni menurut pendapat peribadi aku...jangan marah datin [ panggilan aku pada ani kalau telefon...]

Baru baru ni...sekolah dia mendapat tempat ke dua..di seluruh daerah rompin dalam keputusan UPSR...siapa PK1 nya?...Ani...kawan kita.. tahniah ani...tak lama lagi siap sedialah kena teraju sekolah lah pulak..

8 comments:

yusofsipan said...

sof, aku terpanggil ler pulak untuk respon kat sini bila kau sebut yg ani ni berasal dr Muao. Kau dah bagitahu sebelum ini tapi aku dah lupa la. Aku hanya kenal gitu2 jer, pernah ler berbual beberapa kali dengan dia. Aku juga tak ingat di Muar tu kat mana tempat lahirnya. Selamat maju buat Cikgu Ani dan semua orang Muao, idup orang Muao!!!

kembara kelana said...

ani dibesarkan dijalan daud, sekolah kat convent sampai stp, lepas tu masuk maktab m4p, kemudian mengajar dilipis, dan kawin dgn orang rompin.

masa aku kayuh basikal ke sdad sekolah kita aku potong jalan daud dan ikut jalan tepi kemudian keluar kat sekolah kita...kau manalah tau..kau naik bas

hidup orang muo
salam

kunan said...

Kunan tak berani nak gurau lebih-lebih dengan Ani kerana dia tak faham (agak lurus jujur gitu)Manakala Kunan pula kadang-kadang agak serius tika gurau-gurau menyebabkan Ani lagi tak faham. Kesempatan Kunan pergi ke rumah Ani tempoh hari dibawa oleh Usop secara 'Suprise' mengejutkan Ani, tetapi mendapat layanan istimewa daripada Ani dan Suami tersayang. Mungkin Ani terkilan kerana tidak dapat menjamu Kunan dengan juadah istimewa. Takpalah Ani, pemergian Kunan ke rumah Ani bukannya nak makan, sekadar melepaskan rindu je...

chehassan said...

Akupun macam Kunan. Aku tahu Ani ni baik orangnya. Tapi aku jugak tahu dia selalu menyampah bila aku menyampuk pensyarah mengajar. Kadang2 dia menjeling semacam jer. Tapi, memang dia baik, cuma kerana terlalu fokus pada pelajaran, dia naik angin. Sory ani, ini komen ikhlas saya. Doa saya u cepat jdi GB. U boleh.

kembara kelana said...

komen lagi...jangan tak komen...tuannya akan baca tak lama lagi akan tersenyum....yer mak datin.
che hassan...kau memang kaki probok..
ku nan gambar kau ke rumah ani tu tak kuar lagi dalam blog ke dah kuar?

ani said...

Terima kasih atas komen-komen tu. Sebenarnya saya ni taklah serius sangat orangnya. Hanya housemate saja yang tahu siapa sebenarnya saya. Cuma dalam kelas saya nampak serius sebab saya ni pemalu orangnya....he...he..hee? Percaya tak??

ani said...

Terima kasih atas komen-komen tu. Sebenarnya saya ni taklah serius sangat orangnya. Hanya housemate saja yang tahu siapa sebenarnya saya. Cuma dalam kelas saya nampak serius sebab saya ni pemalu orangnya....he...he..hee? Percaya tak??

myhas said...

Ani memang baik orangnya. Aku dan Halipah sangat rapat dengan Ani. Kami berkongsi dalam banyak perkara. Ani sangat pemurah, sampaikan kami nak fotostat nota pun dia sanggup benarkan. Ani memang budak pandai. Jika kami tak faham tentang sesuatu mengenai apa-apa subjek, Ani lah tempat kami mengadu. Ketawa kami bersama dan menangis pun kami bersama. Ani dan suami pernah sampai ke rumahku di Kuala Pilah,walaupun hanya sekejap.
Tahniah Ani dengan keputusan UPSR SK Rompin yang amat memberangsangkan.
Ani, terima kasih untuk segala-galanya. Ani tetap kukuh dalam sanubari ini.

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY