Sunday, November 8, 2009

entahlah

aku berjumpa dengan tengku di kuala trengganu. tengku da hassan sedang meneruskan pengajian ke peringkat masters di UMT. Kebetulan UMT tu dekat jer dengan rumah dia orang...so tengku dan hassan dah pun mengorak langkah..dan masuk sem 2, tahun depan habislah pengajian mereka.

aku cuba mendaftar kat UPSI dan Dr Omar berikan laluan untuk aku dan 4 orang kawan aku, lorong special..sebab masa dah tutup...oleh kerana aku kekurangab dokumen, aku gagal menghantarnya yang berjaya ialah che hassan kita...maka che hasan akan mula mengaji peringkat masters bulan 12 ni...tahniah che hassan..kuatkan semangat

aku bertanya kepada kawan kawan dirompin, sapa nak buat masters tahun depan...nak pergi sebuah kereta..alhamdulillah dapat 3 orang ...masuk aku 4 orang...sebab peringkat ni kena ada geng baru ada semangat. Aku dan kawan aku bercadang nak buat di UM dengan kos lebih kurang 6K-7K. Iklan nya akan dibuka pada Jan dan Feb. Perjalanan dapat disingkatkan jika dari rompin atau mungkin di UKM. Tengoklah keadaan. Isi masa... sementara menunggu 44...kata faris...atleast hujung minggu ada kerja....

sedang intai kut kut UMP ada kos pengurusan....

11 comments:

chehassan said...

Akupun belum tentu lagi Sop, entah2 borang aku tak diterimanya, sebab waktu tu kan dah lepas tarikh tutup. Tapi kata mamat kat counter tu, insayaAllah, dr omar punyai rekomen mungkin dapat. Kalau dapat, alamatnya aku keseorangan ulang-alik ke upsi. Moga2 ada kawan dari utara bila mendaftar nanti. Aku pun sebenarnya dah mula muak menguruskan kan sekolah yang tak habis2 dengan pelbagai isu. Harap2 ada master nanti bolehlah jengok2 ke tempat lain.

kunan said...

Saya dan Hassan nampak gayanya kena KIV satu sem. kerana sebenarnya tak larat nak balajar tanpa ada semangat kawan-kawan seperti yang Usop kata tu.. Sebab peringkat Master kita belajar bukan main-main. Di peringkat ini kita kena faham betul-betul dan banyak liku-liku yang kita tak terfikir kita perlu tahu. Tapi ini bukanlah nak sekat semangat kawan-kawan yang hendak belajar di peringkat Master. Cuma jika ada kawan-kawan yang sanggup jatuh bangun bersama kita boleh teruskan hasrat ini.

Aida Ali said...

Salam cikgu Kembara. Sebenarnya saya dah lama nak komen kat blog cikgu ni, baru hari ni berkesempatan. Ada 2 orang group cikgu tu kawan-kawan saya.
1) Nafsiah - walaupun masa di UPSI dulu kami selalu contact, tapi sejak akhir-akhir ni saya dah lama tak dengar berita dari dia. Harap Nap tak lupakan saya.
2) Soh Meng Choon - dia ni adalah member masa di Maktab Perguruan Kuantan 1982-1984 dulu. Di UPSI, ada sekali dua saya ternampak muka dia tapi saya tak ingat namanya. Melalui blog cikgu, saya dapat tau Meng Choon ni dapat first class. Tahniah! Saya pun tak yakin dia masih kenal saya ke tidak. Tapi sebenarnya dulu masa di maktab, kami quite close juga. Kalau boleh, cikgu Kembara tolong sampaikan salam saya pada dia, ya. Tq.

Faris said...

Che Hassan,
Welcome to the club. Tak apa, minggu pertama mungkin tak ada kawan lagi tetapi setelah kuliah pertama dan kedua nanti adalah kawan yang boleh dibuat teman seperjuangan.
Saya difahamkan bahawa jika berjaya, U akan mula mendaftar pada 12 Disember 2009 (Sabtu) dan kuliah akan bermula pada 18 Disember 2009 (Jumaat). So, kita jumpa pada hari Jumaat tu jika berkesempatan. TQ.

Faris said...

Kunan,
Sebenarnya itulah perkara yang paling saya takut jika buat mood fully thesis kerana ia bergantung kepada kekuatan semangat diri kita sendiri. Almaklum kerana segala2nya bergantung kepada diri kita apabila bermula dengan tajuk yang nak dibuat, proposal, instrumen soal selidik, analisis SPSS, dapatan kajian, analisis kajian, cadangan dan perbincangan dapatan kajian dan pembentangan untuk viva.
Dalam simposium kami di UPSI, mereka yang buat fully thesis ini diwajibkan membentangkannya di hadapan semua pensyarah dan semasa itulah dikondem seteruk2nya hingga ada yang kena bermula semula dari awal.
Kalau mood course work ni, dipaksa diri menghadiri kuliah, dipaksa diri menjawab exam dan akhirnya buat projek paper, akhirnya akan tamat juga.
Walau apapun, terus kuatkan semangat perjuangan tu.

kembara kelana said...

aida
nanti saya beritau...you can call this number..0126682256...if u want to....beri tau dia ...saya bagi..dan dia pernah suruh saya cari aida melalui emis...tapi saya lupa ...thanks....nafsiah, dan meng cun kawan baik saya...welcome..

kembara kelana said...

faris
terima kash berikan semangat...

Aida Ali said...

U kata Meng Choon pernah suruh U cari saya melalui emis, bila tu? Emis apa ya? Maknanya dia ingat saya lagilah tu ya? Bila-bila nanti saya akan call dia, tkasih.

kembara kelana said...

pn aida
saya baru call meng cun dan beritau dia tentang pencarian aida. insya allah nanti dia sedang menunggu panggilan dari aida. selamat berkenalan semula..emis ialah education malaysian info sys atau maklumat asas pendidikan malaysia.. data base yang digunakan di sekolah. masa tu saya jaga emis di ppd. namun sesiapa yang tidak bertugas di sekolah tiada nama di dalam sys itu.

meng cun bertugas sebagai GB di muar..

Aida Ali said...

Teruja juga saya, nanti saya akan call dia. Habis KK jumpa tak maklumat saya dalam EMIS tu?

chehassan said...

Terima kasih Faris atas sokongan semangat dan maklumat tu. InsyaAllah kita jumpa nanti.

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY