Thursday, October 23, 2008

en shukri dan ppgb 4 ke parlimen

salam sahabat,
minggu lalu, aku menerima panggilan dari en sukri abang angkat kita...pelik lah jugak..siapa lah aku yang en shukri nak call..dan kemudian aku sms kat dia, adakah dia tersalah dail kut, tak rupanmya memang benar...dia call aku dan menyatakan dia sedang menuju ke parlimen untuk menghadiri rombongan bersama ppgb 4 ke sana...nak tau sikit sebanyak cara dan kaedah bila sampai disana..aku pun brieflah ke dia sedikit sebanyak pengalaman semasa di melawat dulu..

selepas itu, dalam menungan, terbayang betapa susahnya aku menguruskan rombongan untuk group aku dulu, aku betul betul one man show...tetapi berkat sokongan kawan kawan, motivasi abang angkat, pensyarah dan kawan kawan group b...aku cekalkan hati mengharungi kesukaran itu...alhamdulillah, diberkati Allah...semuanya berjalan lancar dan menjadi kenang kenangan yang sukar dilupakan...kertas kerja aku diguna pakai untuk kumpulan lain, pemantauan Prof Dr Ibrahim Barjunid...memberikan pujian kepada FPE kerana usaha seperti itu...jelas sekali...setiap usaha jika disertai dengan niat yang baik...natijahnya kebaikan jua.

tahniah kepada kohot 4 kerana usaha rombongan itu, tahniah kepada fpe kerana semakin menyokong usaha peserta ppgb...terima kasih kepada semua kawan kawan yang memberikan sokongan moral dan motivasi kepada aku dahulu...dan en shukri...u memang special kepada kami semua

salam

3 comments:

Anonymous said...

seharusnya merasa bangga kumpulan abang2 GB mengikut jejak2 kita ke parlimen. Sekurang2nya usaha kita dihargai dan dicontohi. Yusof, ko dah tinggalkan track dan laluan yg baik untuk org2 kemudian. Aku turut rasa germbira dengar berita lawatan ke parlimen ppgb4 ini.
GB aku ada dlm kumpulan ini...aku banyak juga beri info yg dia nak tau...Bulan Nov ni dia org tamat belajar. Next yr Mac 2009 nmpk gayanya GB dan GPK Ko sama2 tinggalkan sekolah pg konvo.
selamat melalui kedinginan musim tengkujuh...

Anonymous said...

Sop,
It's not easy to be the starter. It takes a lot of hard work as well as heartache.We are proud to have you as our penghulu for 2 fasa.You should get all the credit for what you have done.So thank you so much.
Satu lagi, kalau ada apa-apa perkembangan terbaru di rompin khasnya... berilah tahu sebab you banyak kenalan dan maklumat. I ni selalu tertinggal keretapi! Kadang-kadang berita tu dah satu rompin tahu, I baru saja dengar.
Cuti ni tak balik temerlohke? Rumah dah siapke? Jangan lupa buat rumah terbuka nanti sempena rumah baru.I boleh pakat dengan yati pergi sana nanti. Anyway all the best.

kembara kelana said...

seri dan ani,
kau berdua pembaca tetap blog aku...aku mula goyah kau berdua cepat cepat papah..terima kasih kerana memberikan semangat. terlalu banyak kondisi tak sehat yang berlaku secara dalaman dalam pentadbiran di rompin, pegawai yang bertanggungjawab dalam mengurus kenaikan pangkat guru bukan siswazah mempunyai idealisme yang taste yang cukup tinggi...tidak ada sapa boleh control dia hatta penolong ppd, ketua unit atau pegawai ppd sendiri..terlalu berkuasa [pada hemat dia] dan tidak mudah lentur pada cadangan dan pandangan...lantaran itu,jika ani nak tau perkembangan di rompin..dari sudut kenaikan pangkat, pemindahan guru dan kekurangan guru..ani umpama mencari rambut di dalam kegelapan malam...aku biasa saja...kerja dengan hati yang gembira walau dimana aku di tugaskan...enjoy dan be happy..selesaikan masalah dan balik rumah ..jam 2 hingga 4 aku tidor,,,petang aku meronda dan bersembang...malam aku kat rumah..
salam

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY