Wednesday, December 24, 2008

Norhayati Oh Norhayati

Dalam kelas kita ada dua Norhayati
Pertama Norhayati Aziz..orang Penang, menetap di Kg Rasa Tambahan...Batang Kali. Hitam manis dan luhur budi bahasanya, suka menolong dan sangat menyenangkan. Best Friend. Berbakat juga dalam syarahan dan pengucapan sebab memang Guru Cemerlang Bahasa. Baru baru ini menjalani pembedahan mata dan naik gred DGA34 sebagai GC.
Kedua Norhatai Rasul, cukup terkenal dengan suara emasnya, kuning langsat, menarik, bergaya dan kadang kala menggoda jugak...[ bagi yang mudah tergodalah..] Asal rawang ,menetap di kuantan..suka menolong dan sangat menyenangkan.Best Friend jugak.

Kedua duanya bijak dan berbakat. Ada ciri kempimpinan. Berketrampilan dan mudah mesra. Semua kawan kawan kenal dia dan selama kita bersama tidak pernah mereka berdua memberikan masalah kepada kita.

Tadi yati Rasul datang kerompin menziarah aku dan ani. kami makan makan dan kemudian dia kembali ke kuantan bersama alif anak bungsunya.

Semoga kawan kawan saling berhubung antara satu sama lain dan terus bersahabat hingga sampai bila bila....yang memutuskan silaturahim antara kita ialah kematian. Janganlah 'matikan' diri awal awal...

salam

7 comments:

Anonymous said...

aku pun kenal kedua2 Norhayati tu tapi tak ler lebih daripada kau mengenali mereka sof...

ttg Norhayati Rasul yg kau kata kekadang menggoda jugak tu..... Apa maksud kata2 kau dlm kurungan; (bagi yang mudah tergodalah..)??? Sbg lelaki tulen kau mudah ke susah utk tergoda? Ke kau rasa kau tak akan tergoda dan yg mudah tergoda tu adalah org lain....??? org seperti..... ah sapa2 lah yg berkenaan dan sewaktu dgnnya....

kunan said...

Yati Aziz, Yati Rasul dan Yati Kecik (dari group 29) ke tiga-tiga ini memang hebat (dengan kelebihan masing-masing).

kembara kelana said...

labu
aku? kadang kala aku ni mudah tergoda kadang kadang aku pulak menggoda...tapi yang kau pasti kau memang penggoda labu, cuma cara kau menggoda berselimut kelembutan dan kawarasan kau...tapi tetap menggoda jugak..penggoda yang macam tak sengaja menggoda hahahaha

chehassan said...

Idea dan usaha hang ni sangat hebat sop. Aku sokong penuh.Tapi cadangan aku tukar tajuk kepada ISTIMEWANYA KAWAN KITA.

Kedua-dua Yati ni memang ada keistimewaan tersendiri. Aku menyenangi kedua-duanya sebagai kawan yang baik dan ikhlas. Semoga kedua-duanya sentiasa dirahmati Allah.

Anonymous said...

Usop and Ani,
Terima kasih luangkan masa untuk aku hari ni. Walaupun kedatangan aku dlm waktu yg sangat singkat namun aku berterima kasih hasrat yang ditujui kesampaian...
Ani,
Anak I kata nasi goreng tu sedap. I katakan itu nasi goreng cina..dia pula memang sukakn drumstick...hm apa lagi la...Anyway TQ for acompanying me ke destinasi, GB En Ismail pun ramah dan informatif orgnya...

sop,
terkejut aku tengok Noorhayati Oh Noorhayati....Kau tercicir satu'O'..Kedua-dua kami ada dua 'O'. Nasi Lemak Kopi O.
Yati Aziz memang sweet lady yg humourous lg menawan. Aku masih ingat masa temuduga dan taksiran di IAB tengah di KL dulu, masa pergi aku naik teksi, hala pulang aku tumpang kereta Shahadan bersama Yati Aziz. Sejak itu aku mula mengenali Yati Aziz, seorang guru yang sangat rajin dan komited dgn tugas.
Terima kasih sop di atas segala pertolongan dan buah fikiran kau selama aku bersahabat dengan mu wahai insan seni yg kreatif, puitis, analitik dan melankolik....

Anonymous said...

Sop, minta maaflah ya..tengok nama kawan-kawan yang Usop senaraikan ikut negeri tempat bertugas, awalnya nama aku tak ada dalam senarai.. sedihnya.. bila tengok senarai yang baru sedih juga. dahlah hampir tertinggal, salah negeri pulak! Aku dari Selangorlah Sop, sama kapal dengan Yati Aziz dan Shaadan..

Seri Suryati said...

mcmn ko boleh lupa kat aku sop?
tak cukup 53 tu akulah yg tercicir.
hmmmmmm kita serupa lah nafsiah

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY