Monday, December 15, 2008

TAHNIAH Yati Rasul

"Kalau tidak ah... ada yang punya,
Mari kita ah... jalan bersama...."

Begitulah dendangan Yati Rasul dalam pertandingan Nyanyian lagu P.Ramlee & Saloma, MSKPPK Peringkat Kebangsaan di Auditorium P. Ramlee, Penang. Aku, isteri dan 2 orang anakku antara penonton yang memberi sokongan kepada kawan kita ni.

Daripada 30 peserta seluruh negara, Yati berjaya meloloskan diri ke peringkat final. Dan malam tadi ketika final, aku bukan saja terpesona dengan suara lunak Yati dan lenggang lenggoknya, tetapi juga kehebatan semua 8 peserta akhir. Yang hebatnya Yati ni, wpun hanya kostum yang bersahaja jer, tapi dapat memikat hati para hakim sehingga memilih beliau untuk Naib Johan. Hebat tu, peringkat kebangsaan. Aku turut merasa bangga.

Nak jadikan cerita, salah seorang peserta saringan pada sebelah paginya itu adalah guru sekolah aku. Tapi di gagal ke peringkat akhir. Tapi aku bangga jugalah dalam bahagian wanita, wakil kedah Johan dan Yati naib Johan.

Lepas tamat acara tu aku ambil kesempatan melayan kawan kita ni dengan bawan makan ayam tandori special. Nak rasa, mailah penang. Habis makan, aku terus hantar Yati ke perkampungan di USM. Aku ni wpun tau jalan2 di penang, bila masuk USM sesat terpusing-pusing mencari kolej yang dijadikan perkampungan semua kontinjen. Dek kelewatan itu, hampir 1 pagi aku dan keluarga sampai di rumah Sungai Petani. Dari riak air muka Yati, aku tahu dia merasa puas dan seronok kerana ada kawan yang melayan dia. Tapi yang hebatnya, bini aku yang beria-ia benar nak tengok si yati ni menyanyi, bila aku khabarkan Yati ni hebat. Jadi, malam tadi dia enjoylah dapat jumpa dan kenal dekat dengan Yati. Jangan salah anggap, bini aku ni bila aku cerita pasal kawan2 semuanya dia respet. Jadi aku tak kekok bila bercerita. Aku harap yati merasa ok dengan layanan aku dan keluarga.

10 comments:

kembara kelana said...

tahniah yati
aku tau dari che hassan dan kemudian sms dari yati...tahniah. kau telah mengharumkan nama kau, dan sesiapa yang mengenali kau...dan kalau kau nak besara..bolehlah..berilah peluang orang baru pulak..sian dia orang masuk nyanyi tak menang menang

Anonymous said...

tahniah yati!

aku kalau yati bersara menyanyi dan beri peluang pada aku, aku memang tak nak, tak tahu la kalau beri kat usof rompin.... sedap jugak dia ni kalau menyanyi, mahu lagi lebat hujan turun musim2 banjir nih!

kembara kelana said...

nak kena belasah si usop sipan ni..

Anonymous said...

sukati kau ler labi, kau nak belasah ke, nak apa2kan ke.... hehehe

chehassan said...

Aku sampai saat ini masih terbayang dan terngiang-ngiang kelunakan suara yati. "kalau tidak ah, ada yang punya.... Mari kita ah, jalan bersama....

Anonymous said...

Tahniah Yati, bestnya kalau dapat bersama-sama Che Hassan tengok u menyanyi. Tak tau pulak bila pertandingannya tu, kalau tau awal boleh terbang ke Penang dan join u all. Dok kampung sorang-sorang ni dan dah habis belajar rasa diri tua sangat le pulak.. lain kali kalau ada kesempatan begitu dan waktu cuti-cuti begini, bolehlah kita saling mengingatkan agar kita dapat meraikan dan berkumpul semula..miss u all.

Anonymous said...

congratulations, yati.

Seri Suryati said...

che hassan
terima kasih banyak2 sudi dtg ke auditorium p ramlee malam tu menyaksikan pertandingan akhir. Memang saya seronok dapat jumpa kawan2 dan keesokannya saya contact zubaidah dan Anjalay..kami bertiga makan di restoren Kayu Nasi Kandar. Petangnya jumpa En Lah yang baru pulang dari Selatan mensyuarat penempatan guru. Bila jumpa kawan-kawan yang sama-sama pengajian ni banyak cerita yang ingin dikongsi bersama.
Apa pun terima kasih lah che hassan dan keluarga bawa saya makan malam di Restoren Kapitan.

kunan said...

Tahniah Yati! Maaflah lewat sikit sampaikan ucap tahniah kerana sibuk dengan kelas KDC (Kursus Dalam Cuti)kemudian Kursus Peningkatan Profesionalisma Pensyarah di Sanctuary Resort, Pahang. Ni baru dapat duduk depan blog. Saya teringat pada malam semalam (18 Dis 2008)kami punya ketua jabatan Pengajian Melayu menyanyikan lagu Saloma dan Uji Rashid, suaranya juga merdu macam Yati. Kami seronok kerana ada rakan-rakan yang mampu menghiburkan hati orang lain seperti Yati. Itulah kita sebagai cikgu perlu berani menampilkan diri dalam banyak perkara selagi itu tidak mendatangkan mudarat kepada diri dan agama. Saya cuba juga berkaraoke tapi hanya dapat menghiburkan diri sendiri saja.

Anonymous said...

tahniah yati,saya low pulau ketam. ingin belajar menyanyi juga tetapi tiada peluang. jamuan hari guru tahun hadapan saya kena siap dengan lagu kerana dipaksa menyanyi. i kena minta tolong ulah!

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY