Tuesday, November 4, 2008

selembut sutera

dalam mengharungi denai hari hari, aku terasa amat sunyi dan gelisah..keluar dari zon belajar rupanya amat merisaukan hati yang sentiasa dahagakan ilmu dan sentuhan guru. belaian kawan kawan dalam masa menempuh gelombang bersama, amat mengesan jiwaku. bila aku tak balik dihujung minggu, ramai yang prihatin dan bertanya khabar..kenapa tak balik? u ada masalah ke? u tak sihat ke? tak rindu anak anak ke? semua ini masih terngiang ngiang di jendela telingaku..terima kasih ..getus hatiku, ramai yang simpati..aku pernah membawa rosli, dollah, dayang, martivi dan vinie datang ke rompin..barulah dia orang tau betapa jauhnya perjalananku ke tanjung malim...dan kenapa aku tak balik.

pada ketika laptop aku telah selamat aku semadikan dan kesukaran meng akses internet dari rumah..aku menjadi sedikit give up untuk meneruskan menjadian blog ini..namun belaian dan motivasi kawan kawan selembut sutera..menjadikan aku kembali bersemangat..

kemudian aku mengambil pendekatan yang agak kasar...ada abang dan kakak menegur aku selembut sutera...aku menjadi kembali kepada asal...terima kasih cikgu usop muo, cikgu wahab dan julia

hari hari mendatang aku akan cuba masukkan entri yang bermakna kepada semua, berita dan risalah baru untuk renungan kita dan jadikan blog kita lebih terbuka kepada semua pengguna..bukan untuk ahli sahaja..

kisah diri ku aku akan ketepikan dalam blog yang lain...

aku masih menanti kedatangan contributor untuk sama sama menulis dan memasukkan entri dalam blog ini..nanti masa bulan mac, datang bawa laptop biar aku ajarkan kaedah menjadi penulis blog ini secara kolektif

salam

8 comments:

Anonymous said...

Rupanya perasaan yang dirasai tu sama juga dirasai oleh rakan-rakan yang lain. Kesempatan kerumah kak asmah... apabila berbual dengannya..itulah yang dirasai...including me!.Kadang-kadang termenung... tak tahu nak buat apa. Nak kata tak ada kerja...kalau nak disenaraikan memang panjang..kerja sekolah dan kerja rumah.Tapi terasa seperti tak tahu nak buat apa!! Kadang-kadang tu termenung...tapi tak ada apa-apa masalah pun! cuma fikirantu rasa tidak menentu. Missing something... feel so empty...!!!Buka laptop tenguk gambar-gambar ketika diUPSI terasa sayu hati.Dulu ketika belajar.. tak sabar nak habis....sebab banyak benda kononnya... yang hendak dibuat tapi tak ada masa. Bila dah habis belajar... masa terluang pun ada tapi tak tahu apa nak buat...Mungkin inilah 'sindrom penyakit habis belajar'!

Anonymous said...

Kesepian, kerinduan, rasa terkenang yang kalian rasai tidak sehebat diriku yg menjalani hidup selaku ibu tunggal. Segalanya harus ku tempuhi sendiri..tugas sbg ibu, tugas sbg guru, tugas sebg anak semua di atas batu jemala patek...cuma tiada tugas sebagai isteri shj.
Ketika belajar di UPSI jadual hidup terlalu padat..tugas di sekolah terbawa2 ke UPSI, tugasan di Upsi adakala terbawa2 ke sekolah. Projek 1,2 dan 3 semua selamat di lalui dgn tabah. Kini saat2 susah tika belajar sudah berakhir ( utk ijzh pertama) dan sebagai insan yg hidup sendirian waktu2 yg terluang perlu diisi dgn bijak supaya tidak berlaku stress dan rasa sepi.
Ani,
Baru2 ni i dalami kemahiran membuat Cuppy Cakes.Kelas di Kg Alor Ara Pekan. Hasilnya menakjubkan. Di kelas yg seramai 5 org pelajar itu, i dpt resepi kek cawan comel, belajar buat sugarpaste, gumpaste flower,ganache, swirl,piping jelly drawing, royal ising,buttercream dan membentuk bunga2.
Semalam i bawa kek2 comel ni ke sekolah tunjuk kat cikgu2 yg berminat...Terus dapat pesanan....
Kini i dapat hobi baru buat kek cawan yg mendatangkan sahabat dan juga duit sikit2.... Masa terisi kini....Moga Ani juga ada hobi baru..
Salam rindu

Anonymous said...

serisuryati,
ada orang rekomenkan saya restoran Pak Akob tepi sg Kuantan (belakang Hotel Samudera)atau gerai Pak Yahya di Kompleks Teruntum kalau nak merasa sayur keladi kemahang. Jika saya ke kuantan tentu dapat merasa jugak Cuppy Cakes yati kan? Bungkus bawak balik lagi, hehehe

Anonymous said...

Seronoknya dengar pasal cup cake tu. I pun minat juga nak belajar buat kek...maybe next time kalau ada kelas tu ajaklah I. Masa ini I ektifkan semula hobi menjahit. Semalam je...3 pasang baju I gunting. (semua baju anak yang tak sempat jahit masa bulan puasa)Tapi menjahitni sorang-sorang je. Kadang-kadang tu boring jugak. Belajar buat kek ada member...seronok boleh gelak ketawa. I rindulah nak gelak besar-besar dan buat/dengar jokes yang nakal-nakal ketika dihostel.Kat kelas sopan je tapi kat hostel....hanya housemate saja yang tahu betapa nakalnya jokes kita semua kan?
Sekarang ni dapat hobu baru. Adaje masa terluang I mesti tengok blog kita ni. kalau ada berita yang baru exspecially from u... seronoknya tak terkata. Terubat rindu.Tak sabar nak tunggu bulan 3 next year. nak terima ijazah tu soal no 2 yang seronoknya nak jumpa kawan-kawan!. I harap masa konvo nanti u akan 'berteman'.Ingat u pernah kata nak buat surprise masa konvo nanti. I'm waiting for that moment!
Bye.... always look forward for the next news!

Anonymous said...

cikgu yusof,
saya tau sangat tempat makan kat situ....saya akan cuba ke sana sebab saya memang penggemar sayur keladi. Tengok gambar yg cikgu Wahab paparkan tu aje dah cukup menyelerakan...belum lagi jadi hidangan makan tengahari....ada pulak ikan masin dan sambal belahacaan...
Ayuh ke Kuantan!!

Anonymous said...

Serisuryati,
Memang sedap keladi kemahang tu!

Anonymous said...

hai gatal ler pulak tekak ni nak makan sayur keladi.... bila la dapat ke kuantan tu ek?

Anonymous said...

ani dan serisuryati, apa khabar?nampaknya semua sibuk dengan hobi masing-masing. bila nak tolong saya jahitkan baju kurung, bila pula dapat rasa kek comel yati ? i rindu you all. saya ni menjadi menteri air di sekolah, hostel tak ada air, guru besar kena uruskan,adakah bisnes air juga jadi tanggungjawab GB? low Pulau ketam,klang

Penghargaan kami ( ii )

jutaan terima kasih

Fasa 1
Dr Norlia bt Mat Norwani
( Teori dan Prinsip Pengurusan Pendidikan)
Prof Madya Dr Omar b Abdull Kareem
(Peng. Sumber Manusia dalam Organisasi Pendidikan)
En Ikhsan bin Othman
( Kurikulum dan Pengajaran Sekolah Rendah)
En Zain
( Communicative English 1)
Fasa 2
Hj Nazirmuddin bin Ahmad
( Kepimpinan Pendidikan)
Prof Kamaruzaman
( Psikologi Pendidikan)
En Omar bin Saleh
( Pend. Jasmani dan Sukan)
Fasa 3
Hj Nazirmudin bin Ahmad
( Pengantar Etika)
En Muhammad Khairudin Lim bin Abdullah
(Pengurusan Perubahan)
En Khalip bin Musa dan Prof Madya Hariri
(Pengurusan Strategik Pendidikan)
Pn Ainon
( Communicative English 2)
Fasa 4
Cik Jessnor dan Pn Harnani
(IT dalam Pengurusan Pendidikan)
Dr Khuan Wai Bing
(Kreativiti dan Inovasi Dalam Pendidikan)
Dr Maria bt Salih & Naziyah & Saadiah
( Kurikulum dan Pengajaran Sains Sekolah Rendah)
Fasa 5
Dr Che Mohd Zulkifli bin Che Omar
(Pemasaran Pendidikan)
Dr Shukri bin Zain
(Penyelidikan Tindakan)
Dr Seri Lanang Jaya bin Rohani
(Prinsip Pengajaran Bacaan)
Dr Lim Chong Hin
(Kurikulum dan Pengajaran Matematik Sekolah Rendah)
Fasa 6
Dr Khuan Wai Bing
( Negotiation Skills)
Hj Abu Bakar bin Yusuf
(Prinsip Pengajaran Penulisan)
En Sulaiman , Pn Suliana & En Samad
( Pengurusan Sistem Maklumat dalam Pendidikan)
Fasa 7
En Ibrahim Tamby Chek
Perakaunan Sekolah Rendah
Dr Malik & Pn Ramlah
Pengurusan Kaunseling
Dr Shukri Zain
Pengurusan Penyeliaan
Fasa 8
Prof Madya Hamidah & En Razak Manaf
Isu dan Perundangan dalam Pendidikan
Cik Asmara & Pn Roziah
Pengurusan ICT Sekolah Rendah

ALAMAT TERKINI AHLI PPGB 5A

ahli

PAHANG DM
JAMALUDIN KARIM
HALIPAH BINTI ABDUL AZIZ
MOHAMAD
YUSOF BIN MOHAMAD
ROHANI A GHANI
SHAHRIN
ALIAS ABU SAMAH
NOORHAYATI BINTI RASUL
TANG KAM LONG
WAI SAU KHAU
SHAHAR FADZILAH
VAIRAM A/L SHANMUGAM

PULAU PINANG

ABDULLAH BIN HASHIM
ANJALAY DEVI A/P KRISHNASAMY
ZUBAIDAH
NORMALA>

KEDAH

CHE HASSAN
AZMI BIN DIN
SEE HOCK CHUAN
LAU

PERLIS

ROSLI

SABAH
MARTIVI
SITI DAYANG
MOHD ZAWAWI
SHELLEY LIEW MUI LIN
@SHIRLEY LIEW
CHUNG YEE LAN
CHIN FONG MOI

SARAWAK
GOEN
APHONG

TRENGGANU
RASELI BIN ISMAIL
ALIAS
HASSAN BIN EMBONG
TENGKU ADNAN

SELANGOR

NORHAYATI
SHAADAN BIN MANAP
YEN LAI LENG
SIAH LAY CHOON
WONG SIEW KUEN
LOW CHOON YEN
NAFSIAH BT HUSIN

JOHOR

CHOONG
TEAH HAK BOON
TEO AH HENG
SOH MENG CHOON

PERAK

WAZIR
MAAROF
CHAN
HAMIDAH
ZAINAL BIN BAHARI
KUPAYEE

MELAKA

CHU CHEE HOE

NEGERI SEMBILAN

HASMAH
SARASWATHY